VI HAR GIVET NORDJYLLAND
TRYGHED I 25 ÅR


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod
tempor incididun

FAQ

 

Vi har samlet vores ofte stillede spørgsmål til alarmløsninger fra Alarm Nord her på siden. Så kan du få svar på alt fra hvorfor du skal vælge MultiSikring Privat til om hele familien kan benytte alarmløsningen. 

Hvis du har spørgsmål, som du ikke får svar på her, er du altid velkommen til at kontakte os her.
 

Hvorfor skal jeg vælge MultiSikring privat?

Fordi vi tilbyder Danmarks bedste alarmkoncept med den højeste kvalitet til den laveste abonnementspris. Alarm Nords koncept er ikke tidligere set på markedet og lever fuldt ud op til de behov, som enhver moderne bolig kræver.

Hvorfor skal jeg betale abonnement?

Du skal selvfølgelig benytte dig af vores billige abonnement, som giver dig mulighed for support og hjælp, hvis der skulle opstå problemer.Via den opkoblede server kan vi supportere jer ved service, fejlfinding og programmering. Vi tilbyder også vores meget eftertragtede alarmskilt til dine vinduer.

Køber eller lejer jeg MultiSikring privat?

Konceptet er baseret på, at du som kunde altid ejer dit alarmsystem og har fuld rådighed over det. Vi tilbyder derimod en særdeles favorabel finansiering. Ved at man fra starten vælger at købe sit alarmsystem, opnår man en meget billigere alarmabonnement, som også giver mening flere år efter. Vælger man derimod at leje sit system, betales der en højere ydelse løbende, og ønsker man efterfølgende at opsige aftalen, kan alarmsystemet ikke længere benyttes som tidligere.

Skal jeg selv opsætte mit alarmsystem?

Nej selvfølgelig skal du ikke det, alarmudstyret opsættes altid af vores dygtige alarmmontører, det er en del af vores koncept. Vi afleverer et system komplet testet og afprøvet, og som kunde vil du blive grundigt instrueret efter montering.

Hvad skal jeg være opmærksom på inden montøren kommer og installere?

Alarmsystemet skal tilsluttes fast 230V forsyning. Dette skal være i umiddelbar nærhed af kontrolpanelet. Hvis systemet skal sende via internettet, skal dette være tilgængeligt i form af ledig port på routeren og inden for umiddelbar nærhed af kontrolpanelet.

Hvor mange følere og åbningskontakter skal jeg bruge?

Vi har skræddersyet 2 pakker som passer til de fleste typer huse. Når du bestiller, kan der altid til vælges ekstra produkter. Grundsystemet kan håndtere 32 forskellige typer af enheder, alarm, brand, vand, m.m. Du kan altid tage en snak med vores teknikere om jeres behov.

Er der alarmskilte med til systemet?

Ja, der medfølger altid de nødvendige skilte til et MultiSikring system. Når der sidder et af vores alarmskilte i dine vinduer, nedsætter du risikoen for indbrud væsentligt.

Kan jeg bruge en APP på min smartphone?

Du kan hente en app til både Apple og Android. Herfra har du mulighed for at til- og frakoble alarmen. Du kan se loggen over, hvem forlod huset sidst. Du kan tage billeder via det indbyggede kamera i fotoføleren. Der vil også være mulighed for at til- og frakoble f.eks varmen i sommerhuset og evt. tænde lyset med Alarm Nords app.

Kan mine børn også bruge alarmsystemet?

Ja med Alarm Nords alarmsystem, kan I betjene det via smartphone, fjernbetjening og en enkelt 4 cifret kode.

Hvordan er det med husdyr og alarm?

Alarmsystemet kan sagtens virke, selvom du har hund eller kat. Dyr helt op til ca. 35 kg kan frit færdes med alarmen tilkoblet. Husk blot ved bestilling at oplyse dette - det koster selvfølgelig ikke ekstra hos Alarm Nord.

Kan jeg sikre mig imod brand og vand?

Systemet er intelligent, og der kan tilkøbes brandfølere, vandfølere, gasfølere og meget mere. Du kan derfor beskytte dig imod brand i huset og vand i kælderen med Alarm Nords systemer.

Der er også mange andre ting, som dette system kan tilbyde. Tag en snak med vores sælgere omkring dine muligheder.

Hvem modtager signalerne, når alarmen aktiveres?

Alle, som har den tilhørende app installeret, og som er online med det pågældende system, vil modtage signalerne. Der er også mulighed for at isætte et simkort. Her vil man kunne modtage en sms ved eks. alarm eller brand. Hvis du tilkøber opkobling til alarmcentral, vil opkaldet først modtages her og efterfølgende afleveres til tilkaldspersoner, som aftales indbyrdes med vores teknikere.
Tilslutning til kontrolcentral kan være et forsikringskrav eller hvis vil i have mulighed for at tilkaldt en alarmpatrulje. Opkobling til kontrolcentral koster kr. 69/md. og et vagtudkald koster 870 kr.

Skal der trækkes nogle ledninger?

Selve alarmboksen skal tilkobles fast 230V forsyning og fast internet. Internettilslutning kan undlades, hvis der i stedet benyttes simkort. Alle de tilhørende følere og betjeningsenheder er trådløse.

Hvad sker der hvis strømmen afbrydes?

Din alarm er udstyret med et indbygget batteri som sikre at den også virker selv om spændingen forsvinder. Du vil få en meddelelse om at alarmen mangler forsyning via din installerede app på din smartphone. Hvis din router ikke er forsynet med backup skal du være opmærksom på at forbindelsen forsvinder ved strømsvigt. For at være sikker på at systemet altid kan sende kan der vælges et simkort som supplement.

Hvad sker der hvis der er batterifejl?

Ved batterifejl fra de enkelte udstyrsdele vil alarmsystemet advisere dig om problemet i god tid. Herefter vil du kunne bestille batterier hos os. Vi hjælper selvfølgelig også gerne med udskiftningen.

Kan systemet tilkalde lokale vagtværn?

Hvis du har valgt, at dit alarmsystem skal opkobles via vores alarmcentral, har du mulighed for at tilknytte et lokalt vagtværn til din adresse. Det kan selvfølgelig altid tilkobles hos Alarm Nord.

Hvem kan se billederne fra fotoføleren?

Alle, som er koblet op til systemet på deres smartphone eller tablet, kan tage et nu og her billede eller se billederne, som ligger på serveren. Her gemmes de i 30 dage.

Skal jeg have internet for, at systemet virker?

Ved brug af din bredbåndsforbindelse kræves der et netværksstik i umiddelbar nærhed af centraludstyret. Der er ingen omkostninger til alarmtransmissionen. Der bør monteres et nødstrømsanlæg til din internetforbindelse, hvis alarmoverførslen skal virke ved strømsvigt. 

Du kan også vælge at bruge mobilnettet, der kræves et mobilabonnement fra TDC eller Telia. I kan selv levere et SIM-kort med sms/data, eller vi kan tilbyde et fra TDC til kr. 39/md. SIM-kortet placeres direkte i centralen, og alarmtransmissionen fungerer derfor trådløst I modtager alarmerne via App og SMS.

Kan alarmsystemet bruges ved forsikringskrav?

Alarm Nords udstyr er registreret af Forsikring & Pension (reg. Nr. 212-11559) - din garanti for at udstyret lever op til højeste krav. Vores alarmsystemer er foruden private og særdeles velegnet til især mindre erhvervsvirksomheder. Kontakt os for yderligere informationer.

Hvornår skal der udføres eftersyn?

Serveropkoblingen giver jer besked i god tid, når eftersyn og batteriskifte er påkrævet. Eftersynet er nemt at udføre, og vores supportafdeling hjælper dig gerne.
Batterier kan bestilles her

Hvad hvis jeg vil udvide mit alarmanlæg?

Du får tilsendt de bestilte varer. Rumdetektoren, røgdetektoren m.m. monteres med to skruer i væggen, og efter vores anvisning sørger vi for korrekt programmering.

Kan jeg få hjælp af en alarmtekniker?

Du kan altid bestille et montørbesøghvis du ønsker hjælp til eftersyn, batteriskifte, fejlfinding eller montering af ekstra detektorer m.m.

Hvis jeg opsiger alarmabonnementet?

Det købte alarmudstyr er din ejendom. Derfor afmonterer vi kun vores alarmskilte, frakobler serveropkoblingen og udtager vores SIM-kort (hvis dette er monteret). App-funktionen virker ikke længere, men alarmen kan sende sms beskeder ved alarm (kræver jeres eget simkort). Der betales for et montørbesøg.